Artykuł
Fiat 126 BIS
kategoria: Artykuł, 29.07.2010, przez Wolf

Fiat 126 BIS 1.2 16V EVO II

Krótki opis

Fiat 126 BIS powstał z myślą o startach w amatorskich wyścigach typu SuperSprint, SuperOES czy RallySprint, które odbywają się na terenie Polski. Chcieliśmy udowodnić sobie i innym, że nie trzeba mieć samochodu za 60 tyś żeby wygrywać klasyfikacje generalne. Projektując naszą małą wyścigówkę zdecydowaliśmy się (w przeciwieństwie do innych tego typu projektów) na zastosowanie nowoczesnego szesnastozaworowego silnika o pojemności 1242 cm3. Moc ok 90 KM przenoszona jest na koła poprzez sześciobiegową skrzynię przekładniową. Takim zespołem napędowym swobodnie możemy konkurować z samochodami o znacznie większej mocy (ale co za tym idzie większej masie). Centralnie zamontowany silnik gwarantuje ruszanie z miejsca bez uślizgu kół. Nasz samochód przyspiesza od 0-100km/h w niecałe 7 sekund. Prędkość max 200km/h. Pierwszą wersję zbudowaliśmy w 2002 roku. Startowaliśmy nim przez cały sezon. Żaden z wyścigów w których braliśmy udział nie zakończył się dla nas "poza pudłem". Później po dachowaniu jakie miało miejsce podczas jednego z treningów na torze zabraliśmy się za jego odbudowę usuwając przy tym wszelkie niedociągnięcia wersji pierwszej. Tak powstała obecna wersja - EVO II.

Specyfikacja techniczna

  • Silnik: centralnie zamontowany 1242 cm3 - 90 KM (176B9.000), wydajniejsze wtryskiwacze, większa przepustinca, lekkie koło zamachowe
  • Rozrząd: Dayco + SKF
  • Przeniesienie napędu: krótka skrzynia VI-biegowa
  • Hamulce: przód - tarcze nawiercane TRS + klocki Ferrodo Premier, tył - tarcze STD + klocki Ferrodo Premier
  • Zawieszenie: przód - Bilstein + resor piórowy, tył – amortyzatory Bilstein + sprężyny eibach
  • Wnętrze: zespół wskaźników z Lancii Delty I, podniesiony lewarek zmiany biegów, skrócony skok dźwigni zmiany biegów, główny wyłącznik prądu, szyby z poliwęglanu, odchudzone drzwi i tylna klapa, klatka bezpieczeństwa, fotele kułekowe, pasy 4-ro punktowe

Galeria

Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II Fiat 126p 1.2 16V EVO II

Bez zgody autorów strony nie wyrażamy zgody na publikacje i kopiowanie zawartych na niej materiałów.

Wszystkie prawa zastrzeżone! Strona należy do Fiat 126p Club Polska.
Projekt i wykonanie: impressiveworks.eu